Nagovor škofa msgr. dr. Jurija Bizjaka pri večerni maši velikega četrtka
Nocojšnji večer, bratje in sestre, nam kliče v spomin tri velika sveta znamenja: kruh in krizmo in vodo: Vodo za umivanje nog, krizmo za posvetitev mašnikov, pa tudi za maziljenje pri krstu in pri birmi, kruh za postavitev evharistije. Ustavimo se letos na kratko ob znamenju krizme.
Olje se že iz davnih časov uporablja zlasti v tri namene: kot začimba, kot gorivo, kot dišava. Zaradi te trojne uporabnosti je olje ustrezno znamenje za ponazoritev darov Svetega Duha in duhovnih učinkov, ki jih maziljenje nakazuje in dosega. Začimba je znamenje vere, gorivo je znamenje upanja, dišava je znamenje ljubezni.
Vera je kot začimba: Kakor olje in ostale začimbe naredijo jedi užitne in okusne, tako krepost vere, ki jo ponazarja in uresničuje maziljenje, naredi okusno in užitno človeško življenje. Kakor so jedi brez začimb puste in prazne, tako postane tudi življenje brez vere prej ali slej pusto in prazno. Tudi krstno maziljenje nas torej usposablja za živ in stalen stik z Gospodom, zlasti za živ in stalen stik v iskrenem pogovoru z njim, v vsakdanji molitvi, v prošnji, v zahvali.
Upanje je kot gorivo: Lučka sveti, dokler ima gorivo, ko pa goriva zmanjka, lučka ugasne. ‘Tako naj sveti vaša luč pred ljudmi,’ pravi Kristus, ‘da bodo videli vaša dobra dela in slavili vašega Očeta, ki je v nebesih’ (Mt 5,16). Tudi birmansko maziljenje nas torej usposablja za dobra dela, ker nas napaja z upanjem, brez katerega se naša volja utrudi in naveliča. Z maziljenjem pa postajamo podobni Abrahamu, ki je upal proti upanju in dajal Bogu hvalo (Rim 4,18).
Ljubezen je kot dišava: Vonj je najfinejši čut in prava prispodoba za najsvetejšo krepost ljubezni. Tako krstno kakor birmansko maziljenje nas usposablja za boj proti vsaki vrsti samoljubja in sleherni zasvojenosti. Apostol poganov je svoje poslanstvo zelo lepo označil prav s prispodobo o vonju. V pismu Korinčanom namreč piše: ‘A hvala Bogu, ki nam vedno daje zmago v Kristusu in po nas razširja po vseh krajih prijeten vonj Kristusovega spoznanja’ (2 Kor 2,14). Vonj Kristusovega spoznanja, o katerem piše apostol Janez, da daje vso vednost: ‘Vi pa imate maziljenje od Svetega in veste vse!’ (1 Jn 2,20).
Bratje in sestre. Nocojšnji obred umivanja nog nam kliče v spomin obred našega krsta, ko nas je krstna voda očistila madeža izvirnega greha in nas povezala v skupnost Kristusovih učencev. Kristusov zgled nas spodbuja, da drug drugemu umivamo noge zlasti z medsebojnim odpuščanjem in molitvijo drug za drugega, kakor nam priporoča apostol: ‘Prenašajte drug drugega in si odpuščajte, če ima kdo na kom kaj grajati; kakor je Gospod vam odpustil, tako tudi vi; na vse to pa oblecite ljubezen, ki je vez popolnosti’ (Kol 3,13-14). Vsem želim globoko in radostno doživetje Velike noči. Amen.